Ifjú Polgárőrök biztonságban két keréken

Az Országos Polgárőr Szövetség által kiírt közlekedésbiztonsági pályázatát a Nógrád Megyei Polgárőr Szervezetek Szövetsége nyerte meg, amiből részt tudtunk venni egy négy napos túrán augusztus 16-19. között a Balaton körül.

A szombati nap a felkészülésé volt. Megkaptuk a kerékpárokat a BADISZ VSE, valamint a kerékpáros felszereléseket a Polgárőrség jóvoltából. Tanáraink elmagyarázták, hogyan állítsuk be a kerékpárokat, felhívták a figyelmünket az alapvető biztonsági szabályokra, és a ránk vonatkozó KRESZ előírásokra. Vasárnap reggel indultuk útnak Balassagyarmatról, több autóval kerékpárokkal, csomagokkal megpakolva, majd megérkeztünk Balatonakarattyára, ahol bringára pattantunk és célba vettük Balatonakalit.

A csapat nagyon kitartó és motivált volt. Az első nap gyakorlatban is megtanultuk, hogyan közlekedjünk biztonságosan és szabályosan. Közben megálltunk Tihanyban is, ahonnan egy kisebb pihenő után elindultunk az első célállomásunk felé. Az első napon mindenki elfáradt, de másnap már kipihenten útnak indultunk Keszthely irányába. Célba érkezés után strandoltunk egy nagyon jót, de az időjárás sajnos közbeszólt: egy nagy vihar idő előtt a szállásunkra zavart minket.

Harmadik napon Balatonlellét vettük célba, ez a nap egy kicsivel másabb volt, mivel elkezdett esni az eső, de mi kemények voltunk és tekertünk végig az esőben is. Miután elázva és fáradtan Balatonlellére értünk, elfoglaltuk a szállásunkat és vacsora után megnéztük a naplementét, ahol sok szép képet készítettünk. Sétáltunk a városban, de itt is elkapott  minket az eső és szaladtuk vissza a szállásra. Bár kicsit eláztunk, míg visszaértünk a hotelba, de ez sem számított, mert jól szórakoztunk. Másnap reggel elérkezett a túra utolsó napja és ismét nyeregbe pattantunk.  Visszatekertünk Balatonakarattyára, a kiinduló állomásra. Amint  odaértünk, felpakoltuk a kerékpárokat az autókra és indultunk is haza. Elmondhatom, hogy tartalmas négy napban volt részünk, kisebb nagyobb bökkenőkkel, esésekkel, nevetéssel, fáradtsággal, de megcsináltuk, és szerintem erre mindenki büszke lehet, mind a 215 kilométerre! Elmondhatjuk, hogy körbetekertük a Balatont. Én személy szerint élveztem, mert új barátokat, élményeket, tapasztalatokat szereztem vele!