Partiumi kirándulás

09.22-én kora reggel indultunk négyen diákok (Csikány Emese, Gattyán Beatrix, Deme Martin és jómagam) Gál Zoltán tanár úrral. Beállítottuk a GPS-t és már indultunk is a nagy kirándulásra. Az első állomás Debrecen volt,ahová 9 óra körül érkeztünk meg. Ott várni kellett 10-ig, mivel akkor indultak a buszok, amikkel továbbutaztunk Erdélybe. 11 órára odaértünk a határhoz, ahol mintegy 10-15 percet időztünk. Dél körül értünk Nagyváradra. Itt nagyon sok érdekességet néztünk meg. Ide sorolható a Székesegyház, a nagyváradi vár, Lorántffy Zsuzsanna református egyházi központ múzeumterme, Mülleráj, Ortodox zsinagóga, Sas Palota, Holnap szobor.  Amikor itt végeztünk, már este volt. Megvacsoráztunk, aztán indulhatott az esti élet. Diákcsapatunk – amelynek tagjai időközben összeismeredtek – kiment megnézni az esti várost. Mozgalmas első napunk volt.

A második napon már több helyen voltunk. Reggel 8-kor volt a reggeli és 9 órakor már indultunk is Nagyszalontára. Ez volt az első megállója ennek a napnak. Itt egy előadást láthattunk a helyi diákoktól. Azután jött Arad városnézése. Majd következett Máriaradna, kegytemplom, Solymosvár, Temesvár – itt volt az aznapi szállásunk.  Megvacsoráztunk és beköltöztünk a szállásunkra.  Mikor elfoglaltuk a szobáinkat,  sietnünk kellett az EDDA koncertre. Nagyon élveztük, több ezer magyar volt kint. A koncert végeztével elmentünk egy retro discoba. Innét mentünk vissza a szállásra és lefeküdtünk.

Másnap ébredés után sietnünk kellett vissza a gyülekezőponthoz reggelizni. Utána indultunk egy szentmisére. Miután vége lett a misének, meglátogattunk egy református templomot, ahol pár érdekes információval szolgáltak nekünk. Ezt követően még visszamentünk a Magyar napokra. Mivel késésben voltunk, nagyon sietnünk kellett, hogy vissza érjünk időben Debrecenbe. Miután visszaértünk, ott még elmentünk a McDonalds-ba és onnan indultunk haza. Körülbelül este 9-re érkeztünk haza erről a felejthetetlen kirándulásról, amit nagyon élveztünk.