Felvidéki séta-2015

Október közepén ismét Felvidéki Kiránduláson vehettünk részt a Rákóczi Szövetség jóvoltából. Jó tanulmányi eredményünkért jutalmaztak bennünket (Deme Martin (10.D), Harnos Nikolett és Csalár Enikő (10.KV), Benyó Dalma (12.V), Rembeczki Vivien (12.BGY)) ezzel a remek hétvégével. Pénteken 11 órakor indultunk el Tácsik Eszter tanárnővel Ipolyságra, ahol csatlakoztunk a többiekhez és kezdetét vette a pár órás buszozás Zólyomra. Odafelé megálltunk Selmecbányán és megtekintettük az Ásványtani Múzeumot és koszorúztunk Petőfi emléktáblájánál. Elég sietős volt a program, el is áztunk közben rendesen. A Kálváriára sajnos így sem volt időnk felmenni, mert késésben voltunk. Este megérkeztünk Zólyomra, kaptunk egy kis szabadidőt, hogy be tudjunk vásárolni és aztán elfoglaltuk a szállást. Megkaptuk a vacsorát aztán becsekkoltunk. Egy kollégiumban aludtunk, amely 7 szintes volt. Minket a 4. emeleten helyeztek el, a szobáink közvetlenül egymás mellett voltak. Miután kipakoltunk, beszélgettünk egy kicsit és jobban megismertük egymást. Tanárnő is át jött hozzánk és vele is sokat viccelődtünk. Másnap reggel a Vukk főcímdalára ébredtünk, az egyik szervező énekelte nekünk. Megreggeliztünk azután elindultunk megnézni az árvai várat. Szerencsére nem kellett sokat buszoznunk, hamar elrepült az idő. A vár nagyon szép volt és már az idő is nekünk kedvezett ezért gyönyörű kilátásban lehetett részünk. Jó sok lépcsőt kellett megmásznunk mire felértünk a vár legmagasabb pontjára, de megérte! Ezután elindultunk Körmöcbányára az érme múzeumba. Ez a fiúknak nagyon tetszett a liftezés miatt, nekünk pedig azért, mert le lehetett menni a bányába. Mi voltunk az 5 törpe, de sajnos képünk nincs róla. 🙁 Szerettük volna megnézni a Szent Katalin templomot, de sajnos bezárt mire odaértünk, úgyhogy csak kívülről láthattuk. Koszorúztunk egyet, aztán indultunk vissza a szállásra. A vacsi nem volt valami finom, de előtte elmehettünk vásárolni, így senki nem maradt éhen. Szombat este is összegyűlt a kis csapatunk és együtt töltöttük az időt. Vasárnap reggel bepakoltuk a cuccainkat, és reggeli után indultunk Besztercebányára. Megnéztük a Bethlen házat és koszorúztunk Bél Mátyás szülőházánál. Kaptunk egy kis szabadidőt, ez alatt mindenki wc-t keresett, ezután indultunk is haza. Elég hosszú volt a hazaút, Ipolyságon Laci bácsi várt minket. Még egyszer köszönjük neki, hogy a vasárnapi ebédet arrébb tolta a kedvünkért! Fáradtan, és élményekkel telve tértünk haza. Reméljük legközelebb is lesz alkalmunk együtt kirándulni.