SAÚH-2015

A Rákóczi Szövetség immár 16. alkalommal szervezte meg a Magyar diákok és tanárok találkozóját a Magyar Kálvárián, Sátoraljaújhelyen. Mi is kaptunk meghívást, amit örömmel elfogadtunk. Öten – Császár Dalma, Kovács Rebeka, Lay Krisztina és Varga Nóra – indultunk útnak az egyhetes táborba. Vidáman társaságot szállított az autónk, várakozással eltelve, mit hoz számunkra e nagyszabású program.

sauh4

Az üdülőbe megérkezve a regisztráltunk és elfoglatuk szobáinkat. A tábor mintegy 400 lakóját különböző csoportokba osztották be, mi a narancssárgákohz kerültünk, vezetőnk a mindig mosolygó Fekete Zsuzsa lett.

Az ünnepélyes megnyitó a kálvárián volt, ahová a nagy melegben különös megpróbáltatást jelentett a feljutás. Másnap felvidéki kirándulásra indultunk. Meglátogattuk Kassán a szent Erzsébet dómot, és megkoszorúztuk a nagyságos fejedelem szarkofágját, majd részt vettünk az ökumenikus istentiszteleten. Délután Dr. Fűzfa Balázs: Költői vallomások a magyar nyelv szépségéről előadásán vettünk részt, majd Kiss Norbert sportért felelős helyettes államtitkárral és Deák Bárdos Mihály, Európa-bajnok birkózóval beszélgettünk a sport fontosságáról. Az estét a Serítő Táncegyüttessel zártuk le. A bátrabbak éjszakai túrán vettek részt, amikor is az éj leple alatt, lámpa nélkül átgyalogoltunk az erdő ösvényén a szemközti domb tetején lévő kilátóig, ahonnét elénk terült Sátoraljaújhely varázsaltos esti látképe.

A szerda délelőtt a sport jegyében telt, majd versmondó- és rovásíró verseny következett. Délután Lovas István újságíróval beszélgettünk Magyarok Európában témában, akit Takaró Mihály követett. Az napot méltón zárta a sárospataki Árpád Vezér Gimnázium tanulóinak pódiumműsora.

A csütörtöki napon ismét felvidékre utaztunk. Ellátogattunk Borsiba, II. Rákóczi Ferenc szülőfalujába, Dobóruszkán felkerestük a templomban Dobó István szarkofágját, majd ellátogattunk Szelmencre, a kettévágott községbe Szlovákia és Ukrajna határán. Itt a helyiek vártak minket a közösségi házban meleg étellel. A kiránduló nap végén Dr. Seszták Miklós, nemzeti fejlesztési miniszter előadását követően a kárpátaljai Credo verséneklő együttes koncertjén vettünk részt.

A következő napon a diákok a Honvédelmi minisztérium által szervezett programokon vettek részt, míg a tanárok meglátogatták a Kazinczy Levéltárat. A katonák gulyáságyúból merték ki számunkra a finom babgulyást, majd visszatértünk a táborba, ahol Katona Dénes BMX világbajnok bemutatóját követhettük figyelemmel.

Az estét a Halas rock együttes koncertje zárta, míg a tanárok a hét folyamán hallott előadásokból tesztet írtak és a legtöbb pontszámot elérők borkóstolón vehettek részt.

Az utolsó estét megelőző napon a csoportok felkészültek az esti bemutatókra és vetélkedőn vettek részt. Délután Dr. Horváth Pál Trianon előadását hallgathattuk meg, majd táboris szentmise következett. Este került sor a vetélkedő eredményhirdetésére, a mi csapatunk az előkelő második helyet szerezte meg. Végül az egyes csoportok humoros előadásain derülhettünk. Méltó lezárása volt ez az egy hetes tábornak.

Vasárnap a könnyes búcsú ideje volt. Nehéz volt elválni az új barátoktól, akikkel az elmúlt napok alatt közös élményekben volt részünk. A jövőbeni viszontlátás reményében intettünk egymásnak Isten hozzádot!